VERSLAG DARTSKAMPIOENSCHAP 2024

Max Timmers nieuwe Nootdorps Dart Kampioen

Op woensdagavond 7 augustus is Max Timmers de nieuwe Nootdorps dartkampioen geworden. Vorig jaar was hij verliezend finalist maar dit jaar, met wederom een sterk deelnemers veld, heeft hij de titel gepakt.
Met 50 darters werd er in de grote tent op het kermisterrein aan de Dobbeplas gestreden om de felbegeerde titel.
Even na zeven werden de eerste pijlen gegooid en rond half twaalf was de nieuwe Dartkampioen bekend.

Na het aanmelden werden de 50 deelnemers ingedeeld in 12 poules en de eerste pijlen werden in het bord geprikt om de eerste schifting te maken voor de winnaars- en verliezersronde. Opvallend was dat dit jaar het aantal jongeren begint toe te nemen om mee te dingen naar de titel Nootdorps Kampioen. Al snel werden de eerste maximale scores doorgegeven en een hoge finish genoteerd.

Na de poule-wedstrijden begonnen de knock-out wedstrijden en werden sommige darters al snel een illusie armer als de volgende ronde niet gehaald werd en was voor hen het toernooi ten einde.
Naar mate het toernooi vordert worden de wedstrijden spannender en spannender.

De finale van de verliezersronde ging tussen Jimmy Vermeer en Ad Verhoeks waarbij Vermeer de eer aan Verhoeks moest laten. De wedstrijd om de 3e/4e plaats ging tussen Richard Hooijdonk (vorig jaar ook strijdend om de derde plaats) en Ferry van Ruitenbeek waarbij laatst genoemde de derde plaats pakte en Hooijdonk opnieuw met lege handen stond.

In de finale van de winnaarsronde nam vorig jaar verliezend finalist Max Timmers het op tegen Kevin van der Meer, waarbij Timmers dit jaar de felbegeerde titel wel pakte.
De strijd om de 3e/4e plaats ging tussen Davey de Haze en Jeroen Hoving (deelnemer van de wachtlijst) waarin de Haze de derde plaats pakte.